Targi GO REGIONTOUR z rekordową liczbą wystawców

Największe w Republice Czeskiej targi turystyczne zaprezentowały w tym roku nową formułę. REGIONTOUR jako wiodący projekt wspierający turystykę krajową oraz zagraniczną podkreślił współpracę krajów Grupy Wyszehradzkiej w obszarze turystyki i rozwoju turystyki w regionach przygranicznych. Po raz pierwszy, krajem partnerskim targów były Węgry. Ponad sto zagranicznych destynacji zaprezentowało się na targach turystyki wyjazdowej GO.

W porównaniu z ubiegłymi latami znacząco wzrosła liczba biorących udział w targach wystawców. 985 firm z 22 krajów zaprezentowało się na 9 300 m2 powierzchni wystawienniczej. Z ich ofertą podczas czterech dni targów zapoznało się 30 tysięcy zwiedzających, byli to zarówno profesjonaliści z branży turystycznej jak i klienci. Goście z zagranicy przybyli z siedmiu krajów, głównie ze Słowacji, Chorwacji, Polski oraz Austrii. W Centrum Prasowym akredytowano 308 dziennikarzy, w tym 15 obcokrajowców z Węgier, Rosji oraz ze Słowacji.

Atrakcje turystyczne regionów  czeskich i morawskich – zabytki, imprezy kulturalne i festiwale, ośrodki narciarskie, uzdrowiska itp. – pozostały podstawą oferty Targów REGIONTOUR. Temat aktywnego wypoczynku, a zwłaszcza turystyka rowerowa, również pozostał y w centrum zainteresowania. Powrót do tradycji i jej rosnący wpływ na turystykę zostały wyróżnione przez występy folklorystyczne i targi rzemiosła. Gastronomia regionalna po raz trzeci była skoncentrowana wokół festiwalu RegFoodFest z "podróżującymi" restauracjami oferującymi specjały kuchni regionalnej. W ramach imprezy odbywały się także degustacje żywności, sprzedaż nagrodzonych regionalnych potraw oraz projekty: Wina z Czech, Piwo Morawskie czy Świat Kawy.

Uroczyste otwarcie Targów Ruchu Turystycznego odbyło się w Pawilonie P. Symboliczna wstęga otwierająca targi została przecięta przez Minister Rozwoju Regionalnego Karlę Šlechtovą, Przewodniczącego Senatu Republiki Czeskiej Milana Štěcha, Marszałka Województwa Południowomorawskiego oraz Prezesa Stowarzyszenia Województw Republiki Czeskiej Michala Haška, Burmistrza miasta Brno Petra Vokřála, Kardynała Dominika Dukę, Dyrektora agencji CzechTourism  Monikę Palatkovą, Ambasadora Węgier Tibora Petö, Burmistrza miasta Debreczyn László Pappę oraz Dyrektora Generalnego Targów Brneńskich Pana Jiříego Kuliša.

Na targach ogłoszono wyniki konkursu Grand Prix na rok 2014/2015. Nagroda ta podkreśla wyjątkowe i wysokiej jakości starania w dziedzinie turystyki. Nagrodę w kategorii Najlepszy Produkt Turystyczny otrzymał Południowo Morawski produkt “Open Cellar Lines Tell Stories”, nagroda za Najlepszą Kampanię trafiła do Centrum Turystyki na Morawach Wschodnich, natomiast nagrodę w nowej kategorii za Najlepszą Komunikację Elektroniczną zdobyło Centrum Informacji Turystycznej Karlovy Vary. Najlepsza oferta SPA & Wellness została przygotowana przez SPA Lázně Luhačovice, a najlepszym pakietem golfowym okazał się "Golf and Romance", za który nagrodę otrzymali przedstawiciele Czeskiego Stowarzyszenia Golfowego. Najlepszym czeskim biurem podróży za głosem publiczności ogłoszono, CK VÍTKOVICE TOURS.

Na targach miały miejsce konkursy dla młodych profesjonalistów z dziedziny turystyki PROFI GO 2015 – Tourist Product i REGION REGINA 2015. Pawilon P przez trzy dni był sceną Międzynarodowych Mistrzostw Młodych Kucharzy, Cukierników i Kelnerów – 21. edycji Gastro Junior Brno – Bidvest Cup.

Kolejna edycja targów GO i REGIONTOUR odbędzie się w dniach od 14 do 17 stycznia 2016 roku.