Targi mody – nowa koncepcja, nowi wystawcy

Targi Mody STYL to wyjątkową okazja na nawiązanie kontaktów dla specjalistów z branży tekstylnej i odzieżowej

STYL i KABO w brneńskim Centrum Wystawienniczym to najważniejsze imprezy targowe w przemyśle modowym na czeskim i słowackim rynku. Dotychczas  221 wystawców z 17 krajów zaprezentowało 469 marek i zainteresowanie wciąż rośnie. Podczas 55. edycji targów premierowo swoje produkty pokazało 50 firm. Dodatkowo organizatorzy postanowili przeprowadzić targi w nowej formule. Obie ekspozycje zgromadzono na jednej przestrzeni, co zwiększyło efektywność wystawców i wpłynęło na ilość kontraktów.


Pod jednym dachem

Trzydniowe targi STYL i KABO odbyły się w pawilonie P, którego powierzchnia to aż 10000 metrów kwadratowych, co czyni go największą halą wystawową w Europie Środkowej. Dla łatwiejszej orientacji pawilon podzielony został na sekcje, dodatkowo w pawilonie umieszczono Centrum Programowe, w którym odbywały się regularne pokazy mody oraz wykłady. Dało to przestrzeń, w której wystawcy i odwiedzający mieli kontakt z 4500 specjalistami z branży. Targi zyskały na tej zmianie nową energię oraz bardzo wysoko oceniony przez uczestników efekt synergii. „Targi STYL i KABO ponownie zaprezentowały szeroką ofertę modowego asortymentu oraz potwierdziły znaczenie przemysłu tekstylnego, odzieżowego i obuwniczego w Republice Czeskiej” powiedział Jiří Kuliš, dyrektor generalny Targów Brneńskich.

Obok stałych wystawców, podczas 55 edycji Targów STYL i KABO zaprezentowało się 50 nowych firm z Republiki Czeskiej oraz 10 innych krajów, między innymi z Portugalii, Ukrainy, Litwy, Węgier, Słowenii, Rosji, Turcji czy z Hiszpanii. Udział firm zagranicznych osiągał poziom 36 % a najwięcej stoisk zagranicznych należało do Polski, Niemiec i Słowacji. Utrzymał też się wysoki udział producentów (40%). Istotną zaletą STYL i KABO jest to, że przedstawiciele drobnych przedsiębiorców mogli nawiązać kontakty handlowe bezpośrednio z czeskimi i zagranicznymi producentami bez pośrednictwa dystrybutorów.

Zrównoważona moda jako wyzwanie i szansa

Podczas tej edycji wzmożoną uwagę zwrócono na negatywne skutki przemysłu modowego na środowisko. W ramach Centrum Programowego wystąpiły dwie zagraniczne ekspertki z wykładami na temat nowego podejścia producentów, handlowców i konsumentów do tematu mody. Szczególnym gościem targów była Kamila Boudová, która zrównoważoną modą zajmuje się od siedmiu lat, prowadząc między innymi wykłady na uczelniach w Paryżu. Zmiana, według niej, jest konieczna, a zrównoważona moda z naciskiem na jakość odzieży daje także nowe możliwości. Powstają bowiem firmy, które w 100 % ukierunkowane są na recykling swoich produktów lub nowe modele biznesu polegające na pożyczaniu odzieży.

Wśród ekspertów regularnie uczestniczących w targach znajduje się niderlandzka projektantka mody oraz prognosta trendów Ellen Haeser. Jej uwaga również skupia się na aktualnym rozwoju światowego przemysłu modowego. Przejście od linearnego modelu fast fashion do trwale zrównoważonego slow fashion jest, według niej, nieuniknione. Jednak przemysł modowy nie powinien tego odbierać jako groźbę, ale szansę. Jeśli sezonowość i wielkie ilości taniej i wątpliwej jakości odzieży zastąpi zrównoważona, jakościowa moda, skorzystają na tym wszyscy, również przyroda. Sprzedawcy nie będą już tylko kasjerami, ale staną się przewodnikami na drodze w poszukiwaniu własnego stylu – takiego, w którym odbiorcy będą się czuć dobrze i z chęcią za ulubione modele dopłacą. Celem jest, aby klient z natchnieniem nawiązał ze swoimi ubraniami kontakt. „Jeśli na sobie mają Państwo coś, w czym czujecie się dobrze, to takie ubranie nosicie bardzo długo” wyjaśniła Ellen Haeser.

Częścią jej wykładu były również informacje dla handlowców na temat sylwetek, motywów, kolorów i materiałów na rok 2020. Komentarze pokazów mody na temat trend modeli wybranych z kolekcji wystawców znalazły się na końcu prezentacji.

Program towarzyszący – pokazy mody, wykłady i prestiżowe nagrody

W Centrum Programowym zwiedzający mogli cztery razy dziennie obserwować pokazy mody. Na przemian odbywały się dwa pokazy, z czego podczas drugiego zaprezentowano propozycje studentów Szkoły Średniej Designu oraz Mody w Prościejowie. Próbki twórczości studentów można było podziwiać również w witrynach, czy na manekinach w Strefach Relaksu, zaś trendy wystawców zaprezentowała ekspozycja towarzysząca Trend Forum.

Tegoroczny program wykładów był bardzo zróżnicowany. Największym zainteresowaniem cieszyły się wystąpienia zagranicznych ekspertek Kamily Boudovéj i Ellen Haeser. Przedstawiciele firmy Veri.to poprowadzili wykład na temat kodów produktowych QR i ich wykorzystaniu w przemyśle modowym. Sprzedawcy obuwia dowiedzieli się z prezentacji firmy Torumia, dlaczego oferowanie asortymentu dodatków jest korzystne i jak pozyskają lojalnych klientów. Krajowe stowarzyszenie symboli utrzymania Sotex Ginatex CZ zapoznało z wynikami szeroko przeprowadzonych, europejskich badań zachowań konsumentów, które pokazały np. to, jak informacje na etykiecie wpływają na zachowania zakupowe. Raz w roku w ramach targów mody wręczana jest nagroda osobistościom z branży przemysłu tekstylnego, obuwniczego oraz skórzanego, za wkład w poszczególnych sektorach. Osobistościami roku 2019 stali się Miroslav Bísek, dyrektor zarządzający w firmie BINO Shoe i prezes Czeskiego Stowarzyszenia Obuwniczego i Skórzanego, oraz Vilém Fišer, dyrektor generalny i prezes zarządu VÚB a. s, wcześniej Instytutu Badawczego Bawełny w Uście nad Orlicą. W przestrzeni Centrum Programowego odbyła się tradycyjna uroczystość, podczas której cztery firmy odebrały certyfikaty „Żyrafa – zdrowotne obuwie dziecięce”.

56. edycja targów mody STYL i KABO odbędzie się w terminie od 22 do 24 sierpnia 2020 roku.

O Targach powiedzieli:

ČOKA, Vlasta Mayerová

Pawilon jest wypełniony i wystawcy oceniają to dobrze. Z punktu widzenia przyszłości, ważne jest, aby pojawili się specjaliści, a targi były dla wszystkich korzyścią. Firmy, łącznie z tymi, które są przedstawicielami renomowanych, zagranicznych marek, zawsze prezentują tutaj aktualne kolekcje i nowości. Jest szereg ciekawych wykładów, pokazy mody, program towarzyszący.

Ľudovít Mičuda Sekretarz tekstylnej, odzieżowej, skórzanej i obuwniczej sekcji przemysłu Słowackiej Izby Przemysłowo-handlowej

Nową koncepcję targów oraz zmianę pawilonu oceniam bardzo dobrze. Wizualnie wygląda to perfekcyjnie, piękny widok na ekspozycje a organizacja pawilonu w sekcjach jest doskonała. Połączenie targów w jednym pawilonie powinno przynieść efekt synergii. Minimalnie wzrósł udział firm ze Słowacji, który w ostatnich latach trzymał w przybliżeniu taki sam poziom. Obie imprezy targowe są w dalszym ciągu silnie powiązane, a słowaccy producenci mają w Republice Czeskiej bardzo dużo klientów, dlatego jest dla nich ważne to, aby tutaj być.

WERSO, Jiřina Matoušová

Nową organizację targów doceniam już za to, że wcześniej nie mogłam wyjść ze stoiska do pawilonu obok, aby przejrzeć ofertę ekspozycji na targach KABO. Podczas tej edycji targi wyglądają dobrze, a umiejscowienie w jednym pawilonie jest praktyczne.

Fabos, Ondřej Bělský

W tarach uczestniczymy regularnie. Nowe połączenie jest dla nas na plus i podoba nam się bardziej.

Perab, Jana Kabrhelová

Połączenie nam nie przeszkadza, pawilon wydaje się bardziej przytulny, co jest dobre. Odwiedzają nas szczególnie drobni sprzedawcy, do których w odróżnieniu od tych wielkich, nie zdążylibyśmy dotrzeć.

Favab, Viera Beniaková

Wygląda to rzeczywiście jak targi, a klienci pozytywnie oceniają połączenie obu imprez w jednym pawilonie.

JOSSI-VIGGOS, Josef Kosek

Klienci są, jesteśmy zadowoleni. Wspólny pawilon dla targów STYL i KABO to dobra decyzja. Stwarza wrażenie w pełni zajętej hali.

AXEL, Janis Janitsakis

Wiele lat sugerowałem, aby targi odbywały się w jednym pawilonie. Mamy dobre opinie ze strony klientów.

PM STYL, Kateřina Ščučková

Na naszym stoisku jest cały czas pełno, od pierwszego dnia. Myślę, że połączenie w jednym pawilonie oszczędza czas klientów. Często na targi jadą koleżanki z jednego miasta, np. właścicielki butików i sklepów obuwniczych, także jest to dla nich wygodniejsze i mogą sobie nawzajem doradzić.

HELLAS STAR, Vasilios Apostolu

Na targi przyjeżdżamy już dwanaście lat. Podczas tej edycji, po raz pierwszy na jednym stoisku mamy i torebki i odzież. Pawilon jest pełniejszy, a nowa koncepcja jest sensowna.

NEEL (Personality), Alen Duvnjak

Na targach jesteśmy po raz 36 i teraz mamy najlepsze miejsce. Dzięki nowej organizacji pawilonu ludzie trochę poszukują firm, ale z drugiej strony wracają, a w pawilonie pozostają na dłużej.

Wortmann KG – TAMARIS, Petr Vaníček

Połączenie w jednym pawilonie jest świetne. Jest tu również więcej ludzi, ilość zwiedzających odbieramy pozytywnie.

Caprice, Marcela Maňáková

Połączenie Tragów STYL i KABO odbieramy pozytywnie. Jest tutaj dużo ludzi, już drugi dzień nie mamy wytchnienia.

Marco Tozzi, Markéta Janíková

Nowa koncepcja targów jest bardzo pozytywna. Odwiedziły nas nowe firmy, które są zainteresowane torebkami.

Blue Trading Group, značky Geisha a Smashed Lemon, Michal Staněk

Należymy do stałych zwiedzających targi, a nasz udział w targach jest dla nas ważny szczególnie dlatego, że poszukujemy tutaj nowych klientów. Za nami przyjeżdżają tutaj również nasi słowaccy partnerzy, którzy nie zdążyli odwiedzić naszego showroomu.

AVALLOTEXTILE, Entis Rasitoglou

Do Brna przyjechaliśmy po raz pierwszy, poszukujemy nowych partnerów oraz marek, z którymi moglibyśmy współpracować.

Jana Shoes, Oto Dostál

Myślę, że jest tutaj sporo klientów, jesteśmy zadowoleni. Sobota była teraz o wiele lepsza, niż poprzednim razem.

Bibo Shoe, Hana Bísková

Ta edycja nam się podoba, nowe miejsce również. Sobota była dobrym dniem, dzięki jednej wspólnej hali dotarli do nas również ludzie z butików.

JUNI EXPORT-IMPORT, Milko Deučman

Akcję odbieramy jako perfekcyjną. Dobrze się przygotowaliśmy, klienci przychodzą do nas.

FEMI (JFK Distribution), Michaela Kresanová

Było zainteresowanie naszymi produktami, także targi spełniły swoją funkcję i nasze oczekiwania.

AFFENZAHN, Monika Ratajová

Klienci nas znaleźli. Zyskaliśmy w zasadzie nowe kontakty. Po targach zobaczymy, co z tego zrealizujemy.

VUCH, Martin Kůs

Na targach jesteśmy po raz pierwszy. Odwiedzili nas zarówno nowi, jak i starzy klienci. Przywieźliśmy na targi przede wszystkim nowości.

LEGERO united, Petra Body

Standardowo przyszli klienci, z którymi zawieramy umowy tylko na targach KABO. Z soboty, kiedy odwiedzalność była wyższa, mamy sporo nowych potencjalnych klientów.

Podziel się z innymi